2019, fuck yeah!

Her kan man diskutere gårsdagens curlingkamp, spørre hvem som har størst amygdala, bare si hei, eller si sin mening om oxford-komma.
Svar
Brukeravatar
Trygde Hegnar
Innlegg: 8
Registrert: 2019-08-19 23:08

2019, fuck yeah!

Legg inn av Trygde Hegnar » 2019-08-21 08:43

Den fine lange sommerferien ble nok en gang avbrutt av denne 8-4 aktiviteten som de "voksne" kaller jobb. Blærk! Ute har det blitt merkbart kaldere her på solkysten, og nye regnbyger finner stadig veien inn over Skagerak og bombarderer takene våre mens vi sitter inne med hver vår netflix-device. Selv har jeg blitt urovekkende avhengig av smart-telefonen og appene der de siste 2 årene. Mulig dette startet med appen som lager et pling hver gang det kommer inntekter fra et affiliate-salg og som dermed frigjør dopamin i hjernen. I alle fall har dette ført til at jeg sjekker mobilen tusen ganger i løpet av en dag og føler skuffelse/nederlag når det ikke er noen aktivitet på denne appen, snap eller insta. Som om ikke det var nok har jeg blitt så fed up på all reklamen på feeden på FB at jeg slettet hele appen. Dvs. jeg prøvde å slette appen. Drittsekkene i Samsung får tydeligvis betalt for at denne alltid skal ligge der som forhåndsinstallert app, så jeg fikk bare til å deaktivere den. Men bedre enn ingenting. Neste steg blir en gradvis digital detox der mobilenheten skal byttes ut med turer, bøker og bloggskriving på papir (slik som stiler i gamledager der en kladdet før en førte inn). Så får vi se om dette bedrer avhengigheten min, eller om jeg må over på en god gammel Nokia 3210 :?:
Hvordan går det så med krøllebror og lillemor? Er livet bra på deres kant av landet?

Brukeravatar
Trygde Hegnar
Innlegg: 8
Registrert: 2019-08-19 23:08

Re: 2019, fuck yeah! Endelig fredag

Legg inn av Trygde Hegnar » 2019-08-23 06:58

Nok en fredag har sneket seg innpå meg og fylt mailboksen med oppgaver som trenger en rask løsning før helga. I bunn og grunn skulle jeg ønske at torsdag var siste dag i uka der det var lov å sende mai, slik at vi, arbeidsmaurene i tua, fikk tid til å ferdigstille de oppgavene vi allerede hadde planlagt før fredagen nulles ut på kalenderen.
I går var det uhyggelig vær ute og jeg var blitt forlatt ensom hjemme til fordel for kino (det var riktignok Tarantino filmen Once Upon a Time In Hollywood så litt kred for filmvalg deles ut). Uansett, det var på tide med litt real høstmat og en god dokumentar alene hjemme. Skjønt, helt alene var en ikke siden det stadig kommer snorkelyder fra den lille forkjølte nesen i etasjen under. På butikken fant jeg ut at de norske løkene var kommet i grønnsak-reolen, så det ble løksuppe med gratinert loff ved siden. Dette var langt lettere å lage enn jeg kunne husek fra sist gang (ca. 10 år siden) så middagen lagde seg nærmest selv der den stod og småputret i gryta i gode 45 minutter. Og gjett om smaksløkene mine frydet seg når løk og chile eksploderte i munnen min og tunga sendte taknemelige elektropuls-signaler til hjernen. Løksuppe var jammen gode greier!
Eller lite nytt å berette fra solkysten. Savnet etter mine gode venner fra fordums tid er fortsatt stort og livet føles smått meningsløst uten den gode lune samtalen. Er dere fortsatt der ute krøllebror og lillemor? Ping :roll:

Brukeravatar
skallmann
Innlegg: 93
Registrert: 2019-06-10 02:37

Re: 2019, fuck yeah!

Legg inn av skallmann » 2019-08-27 02:49

Hei, Trygde! Jeg er nok verken krøllebror eller lillemor, men kan likevel ønske deg velkommen til forumet! Særdeles enig angående Facebook-appen, den kan ikke slettes på min Sony-telefon heller. Håper virkelig man får telefoner og nettbrett med litt mer kontroll over operativsystem og programvare, a la det man har på PC-er. Føler jeg legger all info om livet mitt i hendene på Google slik det er nå.

Det er kjipt å savne sine venner. Håper du finner tilbake til dem hvis de er der ute, eller at du finner noen nye like gode.

Har du oppskrift på den løksuppa?

Brukeravatar
Trygde Hegnar
Innlegg: 8
Registrert: 2019-08-19 23:08

Re: 2019, fuck yeah!

Legg inn av Trygde Hegnar » 2019-08-29 08:52

Takk eldstebror skallmann, håper virkelig de dukker opp en vakker da da vi har driftet fra hverandre de siste 3 årene og nå er helt utenfor synsvidde :| Løksuppa var forresten løst basert på denne oppskrften:https://www.godt.no/oppskrift/4618/gratinert-loeksuppe. Ble en dæsj mer chipotle chilipulver og en liten klunk av vår beste konjakk. Og en ørliten klunk i kokken.
Hvis krøllebror og lillemor leser dette har jeg en invers filmanbefaling. Altså en film de bør holde øynene sine langt unna for å unngå å kaste bort 1 time og 56 minutt av livene sine. https://www.imdb.com/title/tt6857112/?ref_=fn_al_tt_1. Selv om denne ble sett på en av solkystens beste hjemmekinoer var det hele en begredelig opplevelse. Skummel og spennende de første 15-20 minuttene, men så kom de skumle folkene inn i stua, satte seg ned og skulle forklare hvorfor de var så skumle. Hele premisset for filmen bygger på at vi alle har dobbeltgjengere eller skygger som lever under bakken. Så kom de opp og drepte alle oss apekatter med saks før de stod og holdt hender tvers over USA fra kyst til kyst. Det hjalp heller ikke at de hadde stjålet de røde klærne og enkelte skuespillere fra The Handmaid's Tale. Som en kuriositet må det nevnes at ingen av folkene som ble angrepet i USA hadde tilgang på våpen og pistoler. Altså totalt urealistisk konsept! Kampene ble utkjempet med ildraker, balltre, båtmotor og en gyselig statuett. Gir meg ende over...

Brukeravatar
Trygde Hegnar
Innlegg: 8
Registrert: 2019-08-19 23:08

Re: 2019, fuck yeah!

Legg inn av Trygde Hegnar » 2019-09-02 08:42

Hver mandag kommer søppelmannen og tømmer søppelkassene våre. Og takk gud for dette! Hvis ikke hadde nabolaget flytt over av søppel siden alle kaster uendelige mengder søppel hver uke. Men så har du det med felles søppelkasser da. I rekkehusene der jeg bor er det uheldigvis felles søppelkasser. I vår rekke (Trygderekka) er det 8 boenheter. Av disse er vi omtrent 2 stykk som gidder å trekke dunkene frem til veien (ca. 5-6 meter). Resten mener vel de har en god grunn til å ikke gjøre dette, hva vet vel jeg?
Men så har du dette med brundunken da. Vi to som alltid trekker frem søppelkassene bruker ikke denne. Vi er tross alt fornuftige mennesker og lager kompost av vårt eget matavfall. Dermed har brundunken blitt stående over flere tømminger og er nå full av fluelarver og annet høgg. Når skal de som bruker denne ta et hint? Det jeg håper på er at det går opp et lys for et av glødehuene. At de får guddommelig inspirasjon til å dra brundunken frem til veien på tømmedag. Men jeg drømmer. Det ender sikkert med at glødehuene slutter å bruke brundunken og hiver alt matavfall i sortdunkene som tross alt drar seg frem til veien, helt av seg selv, på et mirakuløst vis :evil:
Hvordan er dere søppelsituasjon krøllebror og lillemor? Sliter dere med samme problemer som meg?

Brukeravatar
Trygde Hegnar
Innlegg: 8
Registrert: 2019-08-19 23:08

Re: 2019, fuck yeah!

Legg inn av Trygde Hegnar » 2019-09-04 07:12

Hvem skal dere stemme på ved årets kommunevalg lillemor og krøllebror? Blir det frp, representert ved Mazyar Keshvaris, som er superflinke til å lage fiktive reiseregninger og til å true folk med våpen (https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/3j ... eregninger og https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8 ... pentrusler)? Eller blir det AP, representert ved Hege Haukeland Liadal, som lager reiseregninger for møter og reiser mens hun sitter hjemme på verandaen og legger ut bilde av drinks på SOME (https://www.nrk.no/norge/stortingspolit ... 1.14510425)? Eller blir det søtingene i SP, representert ved Liv Signe Navarsete, Sandra Borch og Marit Arnstad mf., som bare utøvet litt skattejuks når de ikke innraporterte en delvis ferietur til fordelsbeskatning (https://www.aftenposten.no/norge/politi ... ne-villaen)?
Nå er det jo kommunevalg denne gangen så det finnes sikkert fine representanter for alle partier der ute på lokalt nivå? En eller ei som ikke er interessert i makt og penger og som vil det beste for sine sambygdinger? Politikken må da tiltrekke seg noen slike også? :?

Brukeravatar
Trygde Hegnar
Innlegg: 8
Registrert: 2019-08-19 23:08

Re: 2019, fuck yeah!

Legg inn av Trygde Hegnar » 2019-09-10 15:05

Fulgte dere med på valget i går krøllebror og lillemor? Her på solkysten var det ville tilstander da Vidar Kleppe og demokratene ble årets joker. Tror de fleste ikke har fulgt med i timen, for Halvdan har jo sagt "at vinden ifra høyre snart vil snu". Kanskje om fire nye år?
Onde tunger vil ha det til at valget var rigget siden Netthandelen-gründer Einar Brandsdal pøset store summer inn i facebookreklame for siden Sørlandsnyhetene. Her ble det spredt sinne, eder og galle mot makteliten i byen. Men å bytte ut høyre, med de som er enda lenger ute til høyre, pleier jo erfaringsvis å føre til krig og elendighet? Hva tror dere?

Brukeravatar
Trygde Hegnar
Innlegg: 8
Registrert: 2019-08-19 23:08

Gratulerer med dagen Lillemor!

Legg inn av Trygde Hegnar » 2019-10-21 10:53

Gratulerer så meget med dagen Lillemor. Tenk at du har levd 25 år ++ på denne vannfylte blå kloden nå :D Hipp hipp hurra!!!

Svar