Utbytteaksjer som betaler kvartalsvis utbytte

Aksjer, fond, eiendom, obligasjoner, høyrentekonto, osv.
Svar
Brukeravatar
Utbytteprinsen

Utbytteaksjer som betaler kvartalsvis utbytte

Legg inn av Utbytteprinsen » 2019-08-09 11:14

I denne tråden tenkte jeg vi kunne diskutere utbytteaksjene som betaler kvartalsvis utbytte og som har en lang historikk med økende utbytter (det er lite interessant med selskaper som betaler skyhøye utbytter en periode men ikke greier å opprettholde disse utbetalingene over tid).

For å begynne i en ende har jeg i det siste kjøpt meg litt opp i selskapet AbbVie (ABBV) som per dags dato har et utbytte på 6,54 % i året (kilde: https://www.dividend.com/dividend-stock ... bbvie-inc/). Selskapet har en lang utbyttehistorikk med økende utbytter 46 år på rad. Dersom selskapet greier å opprettholde denne utbyttepolitikken vil dette gi en god årlig avkastning de kommende tiårene.
Personlig har jeg en stratergi om å aldri selge de utbytteaksjene jeg kjøper, så lenge de fortsetter å utbetale utbytter i samme eller økende størrelsesorden. Jeg har derfor primært kikket på aksjer som går under benevnelsen dividend aristocrats som betyr at selskapene har økt utbyttet årlig de siste 25 årene. De har med andre ord vært gjennom noen finanskriser og er kanskje bedre rustet enn andre selskaper til å stå gjennom den neste som kommer før eller senere.
Post gjerne under dersom du har noen gode innspill til utbytteaksjer, REIT's eller andre ETF'er en burde følge med.

Svar