Hello, world

Her kan man diskutere gårsdagens curlingkamp, spørre hvem som har størst amygdala, bare si hei, eller si sin mening om oxford-komma.
Svar
Brukeravatar
Utbytteprinsen
Innlegg: 171
Registrert: 2019-06-17 11:57
Kontakt:

Hello, world

Legg inn av Utbytteprinsen » 2019-08-12 11:41

Etter noen poster tenkte jeg det kanskje var på tide med en liten introduksjonsrunde.
Så...Hei alle sammen! Jeg er en 34 år gammel gutt som bor på det blide sørland. Jeg er over gjennomsnittlig opptatt av investeringer og mitt store mål er å kunne leve av aksjeutbytte/blogg/affiliate-inntekter innen jeg blir 45 år gammel (dinosaur). Til daglig jobber jeg som konsulent (ganske stressende jobb) og synes i bunn og grunn at det er synd å kaste bort mine beste år av livet bak en kontorpult. På dette forumet håper jeg å lære mer om sparing og andre livsvalg/prioriteringer som fører meg raskere til FIRE. Dere kan sjekke ut min aksjeportefølje på www.shareville.no hvis dere er interessert (Utbytteprinsen der også).

Hvem er så dere?
Følg min vei mot økonomisk frihet her: https://www.darkpool.no | https://twitter.com/utbytteprinsen | Få 200 kr gratis når du oppretter Aksjesparekonto her: https://kron.no/api/referral/invite/kgxy9

Brukeravatar
skallmann
Innlegg: 93
Registrert: 2019-06-10 02:37

Re: Hello, world

Legg inn av skallmann » 2019-08-12 20:47

Jeg får vel følge på. Jeg er en fyr på 35, som bor i Trøndelags midtpunkt, Bartebyen. Som mange andre ønsker jeg ikke å bruke 37,5 timer av uka mi bak en kontorpult og programmere eller saksbehandle mens livet passerer forbi. Hvis jeg derimot kommer meg dit at jeg kan jobbe kun 3 dager i uka tror jeg egentlig jeg er fornøyd. Det samme om jeg kan ta 12 uker ferie i året. Det er et av disse scenarioene jeg sparer som en helt til nå. Samtidig er jeg nøye med å tenke at jeg lever her og nå, og nekter å "sette livet på vent" for å leve det senere. Det gjelder bare å prioritere det som er viktig for meg, og gjennomføre det på en sparsommelig måte.

Jeg er også mannen bak forumet her, men poster kun som admin når det gjelder adminsaker. Til daglig er jeg skallmann. :-) For forumet håper jeg at det kan bli noe lignende det pengevett.com en gang var, og mer til. Gleder meg til å lære masse fra dere andre fremover!

Labbis
Innlegg: 4
Registrert: 2019-06-11 20:32

Re: Hello, world

Legg inn av Labbis » 2019-09-02 23:39

steike hvor dere skravler. dere har jo laget underholdning for en hel time siden sist jeg var innom. avslappa kar fra østlandet på 30 her. sparer til å bli tidlig pensjonist. da skal jeg se film, snekre for moro skyld, gå rolige turer. kanskje studere litt igjen? jeg og dama har en utleieleilighet i huset og satser på å beholde utleie som del av pensjonsinntekta. det vil si jeg satser på utleie og dama er med på notene. hun er iallfall ganske sparsom hun også men kanskje ikke like frustrert som meg av tanken på å jobbe bort livet. tar meg ganske god tid på dette og tar ikke sparerate og sånt så tungt. prøver å investere fornuftig. regner med å jobbe heltid til ungene er ute av redet. hvem vet hvor mye penger de vil koste og det er over 15 år igjen...

Svar