Sparetips til nybakte småbarnsforeldre

Tråder om forbruk, tilbud, sparetips og lignende
Svar
MonaK
Innlegg: 1
Registrert: 2020-11-06 13:19

Sparetips til nybakte småbarnsforeldre

Legg inn av MonaK » 2020-11-09 11:34

Hei,

Det å få barn merkes på lommeboka. Her kommer mine sparetips til alle nybakte småbarnsforeldre slik at den første perioden skal bli litt enklere og billigere for dere.

1. Bestill gratis babypakker, startpakker eller gratis produktprøver. På denne nettsiden https://www.nyilivet.no/ har jeg laget en oversikt over alle gratis babypakker som gis ut til nybakte foreldre. Her får en mange fine produkter gratis som en trenger den første tiden. Smokker, bleier, salver, kosekluter, ammeinnlegg og mye annet.

2. Kjøp brukt babyutstyr på finn.no eller på salgsgrupper på Facebook. Her kan en finne mange kupp på pent brukte barnevogner, babystoler, vugger, badebaljer. Ofte til langt under 50 % av nyprisen. På mange av facebookgruppen gis også ting bort gratis. Det eneste en bør være skeptisk til å kjøpe brukt er bilstoler. Her skal en vite at bilstolen er pent brukt og ikke mistet i bakken før en putter sin dyrbare baby i den.

3. Ikke alle babyaktiviteter trenger å koste penger. Kurs med babysvømming kan være dyre og ofte uoverkommelige for nyetablerte foreldre. Det finnes imidlertid mange gode alternativer slik som babysang i kirken, arrangementer i regi av den lokale helsestasjonen og andre lokale arrangementer. En finner gjerne informasjon om dette på lokale facebookgrupper og på helsestasjonen.

4. Tenkt nøye gjennom hva dere virkelig trenger av babyutstyr. Mye er nødvendig, men noe som flaskevarmere, 2 ulike typer barnevogn, hengevugge, og babycall med kamera er produkter som faller under kategorien nice to have. Ikke la deg styre av reklame eller "hva alle andre har" når du kjøper babyutstyr. Tenkt på hva du selv trenger. Husk at du alltids kan kjøpe noe på et senere tidspunkt dersom det skulle vise seg at dette er noe du virkelig trenger.

Lykke til med nyfødtperioden alle sammen! Dette er en virkelig fin periode, selv om den til tider kan være slitsom :)
Se min oversikt over gratis babypakker: https://www.nyilivet.no/

Svar