Åpent brev til ordfører krenkefjæs

Her kan man diskutere gårsdagens curlingkamp, spørre hvem som har størst amygdala, bare si hei, eller si sin mening om oxford-komma.
Svar
Brukeravatar
Trygde Hegnar
Innlegg: 8
Registrert: 2019-08-19 23:08

Åpent brev til ordfører krenkefjæs

Legg inn av Trygde Hegnar » 2019-10-02 09:49

Kjære ordfører krenkefjæs. Ja, jeg snakker selvfølgelig om deg ordfører Stein Robert Osdal i Selje kommune. I helga var gudsønnen min å jazza litt med gutta på Stadtlandet og rydda kampestein i fjellsidene litt nord for bygda. Du vet, denne ikke-nedbrytbare-steinsøpla som har ligget og slengt i fjellsidene siden tipp-tipp-tipp-oldefaren din gikk med knestrømper. Ja, det skulle forresten ikke forundre meg om det var akkurat den siden av familien som hadde slengt den der. De var jo kjent for å slenge litt rundt seg både her og der, hvis du skjønner hva jeg mener.
I alle fall. Jeg synes det er positivt at ungdommen kommer seg ut i naturen og viser litt fremoverlent engasjement når de er så flinke og rydder og styrer. Markus André er jo en godgutt som alltid har hatt mye glede av naturen, men jeg vet at noen av gutta han jazzer med har slitt med både det ene og det andre og nesten havna på trappa bak samvirkelaget med hjemmemekka "rullings" i hånda. Og ser en på dokumentarserien Exit på NRK så ser en hvor ille det kan gå med gutter som ikke har kontakt med den fine og frodige norske naturen. Hvis du fortsetter å kritisere alle som er ute og bruker naturen kan det fort gå slik med flere...

Tidligere har jeg ment at du var en jovial og trivelig type som kledde ordførerkjedet godt der det hang og slang rundt halsen din når du var ute og klipte bånd ved nyåpninger og håndhilste på alle de som har stemt deg frem som sin fremste folkevalgte. For la oss ikke glemme at det er akkurat det du er. En mann valgt av folket for å være blid og holde orden på disse kommunemøtene du stadig insiterer på å holde. Jeg synes derfor det er regelrett grusomt når du går ut i riksdekkende media og hundkjefter Markus André og gutta han jazzer sammen med. Og det kun for å være ute i naturen og flytte litt på en stein? Hvis akkurat denne steinen var så viktig for Selje kommune så burde dere ha merket den eller satt den på en litt mer egnet plass. Og når du appåtil lar deg bruke til klikkhore-journalistik og roper om politianmeldelse så er mitt beger fullt! Ja dere kan selv lese alt det fæle han sier her https://www.nrk.no/sognogfjordane/kompi ... 1.14723426. Du kunne jo heller bare ringt Markusmann og tatt det direkte med han hvis du var sur for noe. Du har vel fortsatt telefonnummeret hans etter at han malte staburet ditt svart for halvannen somre siden? (må vel presisere at det er fargen svart, så ingne klikkhore-journalister tar feil her). Gutta sier jo at de hadde sjekka fjellsiden under, både for folk og dyr. Og er det en ting vi burde gjøre mer av så er det å stole på de flotte ungdommene våre. Det er jo tross alt de som kjører barnebarna våre til skolen med buss hver dag, bygger rådhus, broer og veier og sprenger litt her og der rundt i kommunen. Hvis de sier de hadde kontroll, så hadde de nok det.

Hadde det vært gammelordføreren i bygde så hadde han bedt disse journalistene holde kjeft og sagt at de heller fikk skrive om viktige saker som klimaforandringer, krig, korrupsjon i kommunenorge eller sultkatastrofen i Jemen. Du husker jo hvordan det var når vi vokste opp i bygda, Stein. Hadde facebook og sosiale medier eksistert den gangen så hadde vi ikke kommet unna med alle fantestrekene vi fant på den gangen. Og langt mindre kommet inn i kommunepolitikk og på fylkestinget. Vi kom jo forsåvidt i lokalavisen den gangen med hønene til Sivertsen, men da ble det bare nevnt at det var guttestreker. Vi ble ikke hengt ut med fult navn og bilde. Fryktelige saker slik det er blitt nå! Tenker en tilbake på festene på bygdehuset, så hadde nok det som skjedde bak nabolåven blitt betegnet som både meetoo og meetree. Og la oss ikke en gang komme inn på gutteturen til køben da alle gutta var og jazza sammen inne på det "utestedet".

Hvis du leser dette Markus André så hadde det vært fint hvis du kunne hjelpe gudfar å lete etter Laika i ettermiddag. Jeg slapp henne på Gudrunnskollen og tar jeg ikke helt feil sprang hun i retning av nordstrandsiden der du og gutta var ute på fjelltur. Men hun dukker nok sikkert opp igjen snart. Kan hende hun bare er nede ved Nordstrandgården og driver hor med schæfer valpen som står i løpestreng der. Skulle egentlig ha ringt deg, men noen tøpler har knust telefonen til gudfar. Du vet jo at gudmor pleier å ringe i tide og utide når det er elgjakt. For å være sikker på at det var nok strøm på telefonen hadde jeg tatt med den fine solcelleladeren jeg fikk hos deg i forfjor. Og lagt telefonen på lading hellinga på nordstrandsida, der sola steiker best vet du. Men da jeg kom for å hente den på kvelden så var den knust til pinneved. Heldigvis var solcelleladeren fortsatt hel, men den er litt vanskelig å ringe med synes jeg.

Håper du ikke tar det så tungt at den slemme ordførermannen truer med politiet. Du er en godgutt. Fortsett å bruke den fine naturen vi har, men det er kanskje best å sjekke om det er ordføren sin stein neste gang dere tenker å rydde noe.

Svar