forvirret !

Forum for gjeldsproblemer. Boliglån, kredittkortgjeld, forbruksgjeld, spillegjeld. Gjeldsordning og refinansiering.
Svar
Hch
Innlegg: 1
Registrert: 2020-10-10 01:03

forvirret !

Legg inn av Hch » 2020-10-10 18:13

Hei.
henvender meg her da jeg er litt forvirret , håper noen kan fortelle meg hva som har skjedd.

Gikk personlig konkurs for ca 20 år siden har hele tiden prøvd å gjøre opp for mg ved å gå inn i private avtaler med forskjellige kreditorer.
dette har gått greit en stund- har etter hvert utviklet seg til lønnstrekk.
Lønnstrekk stoppet for 3 år siden og jeg har ikke tenkt noe mere på dette.

av ren nyssgjerrighet, så søkte jeg billån for en uke siden..
- 150 000,- = godkjent.
- 200 000,- = godkjent
slo så til ordentlig, 350 000,- = godkjent.

jeg skjønte ingenting, og begynte å grave dypere..
logget meg inn på statens innkrevningssentral da det er her min største kreditor er, MVA 1 200 000 ,-
logger meg inn og det står " vi har ingenting på deg"

uansett hvilke store inkasso selskap jeg logger meg inn på så kommer det samme.

logget meg inn på bisnode og tok en kredittvurdering på meg selv, hvor jeg fikk 800 ut av 1000 poeng og det står " ingen betalingsanmerkninger".


HVA HAR SKJEDD !?

TBergh
Innlegg: 73
Registrert: 2020-02-26 00:36

Re: forvirret !

Legg inn av TBergh » 2020-10-13 10:15

Hei
Alle kravene er foreldet.
Lån foreldes etter 10 – ti år, regnet fra den dato hvor ditt første mislighold oppstod.
Når du har betalt p de forskjellige kravene har du erkjent at du skyldner pengene.
Så 10 – ti års fristen for foreldelse blir forskjøvet for hver gang du har betalt inn på et krav.
Dette kunne ha pågått «i all fremtid».
Det som mest sannsynlig har skjedd er at dine kreditorer har sett at du har vilje til å gjøre opp for deg, men mangler penger. De har derfor, mest sannsynlig slettet restkravene, etter en viss tid.

Dette vil også være grunnen til at lønnstrekket har stanset.

Men du er tydeligvis en ærlig person, som etter beste evne har gjør opp for deg.

Uten detaljer er det vanskelig å si nøyaktig hva som har skjedd, men dette er mest sannsynlig det som har skjedd.

Med vennlig hilsen
TBergh
Med vennlig hilsen
TBergh
t53.berg@gmail.com

Svar